Vegán sült túrótorta Szaluter Edittől

Nemrég fedeztem fel Szaluter Edit Kertkonyha nevű vegán blogját, ahol a napokban jelent meg az alábbi recept. Icipici módosítással én is elkészítettem ezt a sült túrótortát. Íme. :)


Hozzávalók:
6 dkg margarin
3 dkg cukor
125 g liszt
csipet só
kevés olaj, ha szükséges

30 dkg natúr tofu
125 g barna nádcukor
5 dkg kókuszvaj
1 dl citromlé
1 csomag vaníliás cukor
4 dkg kukoricaliszt
3 ek vaníliás pudingpor
csipet só

5-6 kocka étcsokoládé

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 190°C-ra.
 
A tészta hozzávalóit egy tálban összegyúrjuk - összekeverjük a lisztet, a cukrot és a sót, majd elmorzsoljuk benne a margarint. Nekem nem sikerült teljesen összeállítani, mert túl száraz volt, így egy kevés olajat adtam hozzá. Ezután szépen bele tudtam nyomkodni a kb 20 cm átmérőjű tortaforma aljába.

A "túrókrém" hozzávalóit tegyük egy késes aprítóba, és 1,5 dl víz hozzáadásával dolgozzuk krémesre. Ezután a tésztára öntjük, elsimítjuk.
Sütőbe tesszük. Akkor jó, ha a teteje középen is megszilárdult, teljesen átsült. (Nagyjából egy óra múlva, de időközben ellenőrizzük.)

Ha egy kicsit hűlt, csorgassunk rá csokoládét: a csokit 1-2 evőkanálnyi vízzel betettem a mikróba kb fél percre, azután már sikerült simára kevernem és a tortára csorgatnom.
Így amolyan túrórudi tortánk lesz. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések