Vegán gombás-rizses káposzta

 


Ez az étel nagyon jól esett! Teljesen olyan illat lengte be a konyhát, mint amikor gyerekkoromban a nagymamám készített valami hasonlót. Olyan jó, hogy itt a szezonja a savanyú káposztának, ezt a finomságot sokszor fogom készíteni! Kár, hogy hamar elfogyott. :)


Hozzávalók:

1 kg savanyú káposzta

1 nagy bögre rizs

500 g gomba

2 közepes fej hagyma

Kb 6 dl paradicsomlé, ha lehet, kicsit sűrűbb fajta

Sok-sok (szárított) kapor

Olaj


Elkészítés:

A rizst feltettem főni 2.5-szeres sós vízben.

A káposztát egy kicsit kinyomkodtam, (de nem mostam meg) majd egy fazékba tettem, kevés olajjal meglocsoltam és fedő alatt piritottam, paroltam egy kicsit.

A hagymat apróra vágtam, és kevés sóval és olajjal megpiritottam, majd a káposztához kevertem.

A gombát apróra vágtam, és serpenyőben egy kevés olajon dinszteltem.

A káposztához kevertem jó sok kaprot, majd hozzáadtam az elkeszult rizst és a gombát.

Végül egy tepsibe öntöttem, elegyengettem, a tetejére házi paradicsomlevet locsoltam.

Nem tettem rá fóliát, hiszen már minden puha volt, csak kicsit össze kellett sulniuk. Előmelegített 200 fokos sütőben sütöttem, amíg a paradicsom még nem szikkadt a tetején kellően (Kiderult, hogy a sütőm hofokszabalyzoja nem megbízható, úgyhogy másnak talán a 180 fok is elég...)

Látható, hogy nem soztam meg külön mindent, a káposzta is eleve sós. Tökéletes lett így. A kaportol enyhén édeskés, a kaposzta savanyúsága is pont elég, de nem túl intenzív volt.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések