Vegán, gluténmentes Snickers torta - sütés nélkül


Steiner Kristóf receptje szerint már többször készítettem ezt a nasit. Szerintem őrülten finom, és ugyanilyen egyszerű elkészíteni :) A legnagyobb vesződség a datolya kimagozásával van.

Az eredeti recepten annyit változtattam, hogy dupla adag krémet és mázat teszek rá, nekem így jobban bejött. Ezt a változatot mutatom.

Ja, a fenti képen pedig egy gluténmentes -vegán sütistál van, a Raffaello golyó receptje itt van.

Tehát hozzávalók a snickers szelethez:


Fél csésze zabpehely

fél csésze kesudió

fél csésze mandula

Fél csésze kókuszreszelék

4 evőkanál juharszirup

8 evőkanál mogyoróvaj

2 csésze (aszalt) datolya (nekem 2 kis tálcás)

2 csésze pörkölt földimogyoró

egy tábla csokoládé

8 evőkanál növényi tej

Csipet só


Késes aprítóban vagy darálógépben apróra őröljük a zabpelyhet, kesudiót, mandulát és a kókuszreszeléket. 

Összekeverjük őket, majd hozzáadunk 1 evőkanál juharszirupot és két evőkanál mogyoróvajat. Összedolgozzuk. Ha túl száraz (nekem rendszerint az), adunk hozzá kevés vizet, hogy bele tudjuk nyomkodni egy tepsi vagy valamilyen sütőforma aljába. Félretesszük.

2 evőkanál mogyoróvajat, 2 evőkanál juharszirupot és a kimagozott datolyát késes aprítóban vagy egy erős turmixszal simára turmixoljuk. Ha morzsás, ebbe is tehetünk kicsi vizet, hogy krémes legyen.

A magos alapra simítjuk, megszórjuk pörkölt mogyoróval, és ismét félrerakjuk.

A csokoládét kockákra törjük, hozzáadunk kettő evőkanál mogyoróvajat és azt a néhány evőkanál növényi tejet. Addig melegítjük, amíg folyékony nem lesz. Vagy egyszerűsíthetünk rajta: ha forró növényi tejjel locsoljuk meg a csokoládét, akkor egy tálban egyszerűen kikeverhetjük.

Ezzel meglocsoljuk a mogyorós réteget, és készen is vagyunk. Tálalásig hűtőben, esetleg mélyhűtőben tároljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések