Diós sült

E recept kapcsán ismertem meg a szárzellert még pár éve, és mondhatom, nagyon jóban lettünk. ;) Nagyon kellemes az aromája, finom volt a belőle készített étel is: ez a "sült" véleményem szerint teljes mértékben kiváltja a húst...



 hozzávalók:
"fasírtalap:"
22 dkg darált dióféle (én most 15 dkg diót és 7 dkg kesudiót használtam)
1 szárzeller
fél szál póréhagyma
8 dkg zsemlemorzsa
1 ek liszt
1 ek fűszer (bazsalikom, kakukkfű, zsálya, borsikafű, rozmaring...)
1 dl víz
1 ek kókuszvaj

töltelék:
15 dkg paprika (én pirosat és zöldet is használtam)
1 gerezd fokhagyma

elkészítés:
1. Apróra vágjuk össze a szárzellert és a póréhagymát.
2. A kókuszvajon pirítsuk meg őket, majd sóval és vegamixszel ízesítsük. Melegítsük elő a sütőt 180°-ra.
3. A darált dióféléket keverjük össze a liszttel, fűszerekkel, zsemlemorzsával, vízzel, és sózzuk.
4. Készítsük el a tölteléket: vágjuk apró kockákra a paprikát és a fokhagymát. A paprikát pirítsuk meg kevés olajon, de a fokhagymát csak a végén adjuk hozzá, hogy ne veszítse el az ízét. Sózzuk.
5. Állítsuk össze a "sültet": egy sütőformát béleljünk ki sütőpapírral, alulra rendezzük a diós massza felét, nyomkodjuk le jól, tegyük rá a zelleres-pórés keverék felét, majd a paprikás tölteléket. Arra a zelleres keverék másik felét, és végül a maradék diós masszát.
6. Előmelegített sütőben 180°-on kb 50 percig süssük (tűpróbáig). Ha kezdene nagyon megpirulni a teteje, borítsuk le alufóliával.
Köretként a krumplipüré a legjobb választás.

Forrás: a recept alapjául ez szolgált

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések