Bélvédő zabkása

Időnként jót tesz, ha "kényeztetjük" a szervezetünket - na nem nassolnivalókkal, hanem kifejezetten egészséges, "gyógyító" ételekkel.
A következő igen egyszerű kása is ilyen. Amikor a férjemnek korábban IBS-e volt, egy egészségközpontban ajánlották a teljes kiőrlésű gabonák, banán, lenmag, karob rendszeres fogyasztását. A reggelink is ennek nyomán készült.

Hozzávalók:
1,5 bögre zabpehely
2 bögre növényi tej
csipet só

méz
banán
őrölt mandula
őrölt szezámmag
őrölt lenmag
kendermag

Elkészítés:
A zabpelyhet hagyhatjuk szemes állapotban, vagy akár le is darálhatjuk (akár egy részét). Forró növényi tejet öntünk rá, sózzuk, és alacsony lángon időnként megkavarva kb 15 percig főzzük.
Akkor jó, ha a zab megpuhul, és egy közepesen sűrű kását kapunk.
Ezt ízlés szerint egyszerűen lekvárral és olajos magvakkal, valamilyen idénygyümölccsel is fogyaszthatjuk, de a felsorolt magvak mind vitaminban és ásványi anyagokban gazdagok, így érdemes őket akár mindennap fogyasztani.

Tipp: A lenmag és szezámmag őrölve tud igazán hasznosulni szervezetünkben, hiszen egész szemként nem tudjuk lebontani, csak "végigfut" rajtunk. Így vagy nagyon alaposan meg kell rágni, vagy kávédarálóval/aprítógéppel leőrölni őket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések