Brokkoli krémleves (vegán)



A kisfiam kedvenc levese, sokszor kéri, hogy készítsek. Most különösen finomra sikerült, pedig nem volt benne semmi extra fűszer, ráadásul olaj sem. Szóval nagyon egészséges és finom változat. :)

Ami kell hozzá:

500g brokkoli

1 nagy darab krumpli

1 ek só

Víz

1 dl natúr kesudió 

1 ek liszt 


A brokkolit és a brokkolit megmostam és megpucoltam, majd fazékba tettem es felöntöttem annyi vízzel, hogy kb 2-2.5 liter lett összesen a leves.

Sóztam és hagytam a zöldségeket puhára főni. 

Közben a kesut egy magasfalú keskeny edénybe tettem (a botmixer saját műanyag mérőedényébe) és felöntöttem annyi forró vízzel, amennyi épp ellepte, majd hagytam puhulni, amíg a zöldségek is elkészültek. 

Amikor a brokkoli és a krumpli puha lett, elkészítettem a kesutejszint, azaz krémesre turmixoltam a vízzel, amiben ázott. Ehhez adtam még egy kevéske lisztet (bár sztem akár el is hagyható, mert a krumpli épp eléggé be tudja sűríteni), és a leveshez kavartam. 

Végül alaposan összeturmixoltam az egészet botmixerrel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések