Rakott zöldségek (vegán)

 

Egyszerű és nagyszerű tepsis zöldségek készültek. A kisfiam alig bírta abbahagyni, annyira ízlett neki. :) Szeretettel ajánlom.


45 dkg mirelit brokkoli
4 szál répa
8-10 közepes burgonya
2 fej hagyma

5 dkg kesudió vagy blansírozott mandula
Kevés citromlé
Só, fokhagymapor, olívaolaj
Zabkorpa/ búzakorpa/ zsemlemorzsa


Minden zöldséget felaprítva megfőztem külön-külön sós vízben. Közben a kesut beáztattam annyi forró vízbe, amennyi ellepte.

Egy közepes tepsi (kb a gáztepsi felé) alját vékonyan beolajoztam, szórtam rá egy kis korpát, majd szépen leraktam egy sor krumplit. Csak két krumplinyi mennyiséget hagytam félretéve.

 A megpuhult hagymából másfelet elosztottam a tetején, majd a répát terítettem el rajta, és egy  kevés olajjal meglocsoltam. Megszórtam ismét egy kevés korpával, majd a megfőtt brokkolit is rátettem.

A magtejszínhez a kesut a félretett 2 krumplival és fél hagymával, citromlével, sóval, fokhagymaporral összeturmixoltam krémesre.
A vizet folyamatosan lehet hozzá adagolni, nagyjából olyan 2-2.5 dl kellett nekem egy tejfölös sűrűség eléréséhez.

 Ezt öntöttem a zöldségek tetejére, majd megszórtam egy kevés zsemlemorzsával, és 180°C -ra előmelegített sütőben kb 30 percig sütöttem, hogy a tetején a morzsa és az öntet is piruljon, barnuljon.


Tipp: Egy kis főtt rizst is tehetünk a rétegek közé.
Illetve a korpa és a zsemlemorzsa egyaránt használható.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések