Vegán, gluténmentes 4 összetevős gofri


Az Eleki Életmódközpont szakácskönyvéből való ez a roppant egyszerű gofri recept, amit egy olyan krémmel tálaltam, ami hasonlít a túrórémhez, ám kölesből készül, bármiféle tejtermék hozzáadása nélkül. Gyümölcsökkel teljes értékű reggeli.

A gofrihoz szükséges:

240 gramm zabpehely

egy banán

fél liter víz 

1 teáskanál só 

Mindössze annyi a dolgunk, hogy ezeket az összetevőket simára turmixoljuk, majd kisutjuk gofrisutoben.


A köleskrémhez szükséges:

150 gramm köles

600 ml víz

csipet só

50 gramm natúr kesudió vagy blansírozott mandula

3 evőkanál méz vagy valamilyen édesítés

1 citrom leve

1 csomag vaníliáscukor


A kölest egy sűrű szűrőben alaposan átmossuk, hogy a fehér leve teljesen eltűnjön, és csak áttetsző vizet lássunk róla lecsorogni.

Majd kb 20 perc alatt a sóval ízesített vízben megfőzzük. Akkor jó a köles, amikor a szemek kinyílnak, látszik, hogy a kerek szemek formája megváltozik.

Én kesudiót használtam, mert blansírozott mandula nem szokott itthon lenni. A kesudiót beáztattam annyi forró vízbe, ami éppen ellepi addig, amíg a köles főtt.

Majd abban a kevés vízben összeturmixoltam (botmixerrel is működik), míg egy sima tejfölös, tejszínes jellegű krémet nem kaptam. Ezután hozzáadtam a többi vizet, a mézet, a citromot és a vaníliás cukrot. Ezt kevertem hozzá a köleshez, és az egészet simára turmixoltam.

Aki szereti, tehet hozzá mazsolát is.

Ebből a mennyiségből nagyjából 8 deciliternyi krém lesz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések