Somlói torta vegán diós-csokis tortakrémmel





 



Ezt a tortát a férjem születésnapjára találtam ki, aki szereti a diótortát, de valami újjal szerettem volna meglepni.
A piskótája hagyományos 6 tojásos piskóta, a krémje diós csokoládékrém, nem túl zsíros, nem nehéz. 
A tetejére fehércsokoládé forgács került, illetve növényi alapú tejszínhabot fújtunk rá. Mindannyian faltuk. ;)


Piskóta 24 cm átmérőjű formához (6 tojásos piskóta) :
6 tojás
6 ek víz
27 dkg cukor
27 dkg liszt
3/4 csomag sütőpor

Vegán diós csokoládékrém:
2 csomag csokoládés pudingpor
7.5 dl növényi tej
4 ek barna nádcukor
2 ek vaníliás cukor
Csipet só
20 dkg darált dió
10 dkg 75%-os étcsokoládé

Tetejére fehércsokoládé és növényi tejszínhab


A piskótát készítjük el először: bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra. 
A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá verjük, a sárgáját pedig elkeverjük a vízzel és a cukorral, majd hozzáadjuk a sütőport, és óvatosan keverve a fehérjéhez adagoljuk.
Végül a lisztet adjuk hozzá óvatosan, a habot nem összetörve.
Sütőpapírral kibélelt formába öntjük.
15 percig 180 fokon sütjük, majd újabb tíz tizenöt percig 150 fokon. (Ugye a sütőt nyitogatni nem szabad.)
Ha megsült, a sütőben hagyjuk 15-20 percig, és csak utána szedjük ki sütőrácsra.
A krémmel csak akkor töltjük meg, ha már kihűlt.

Így főztem meg a krémet:
a két csomag pudingporból a tejjel, cukrokkal, sóval a szokásos módon egy sűrű pudingot főztem , majd amikor elkészült , belekevertem a darált diót és az étcsokoládét , ami szépen beleolvadt .
Ezt is kihűtöttem és úgy kentem bele a tészták közé , majd a torta külsejére körbe , illetve a tetejére.
 A tetejére a fehércsokoládét lereszeltem sajtreszelőn, és ezzel a forgáccsal hintettem meg, és tálaláskor mindannyian tejszínhabot tettünk a tetejére.
Nagyon finom lett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések