Quinoa kása

Először készítettem quinoát (ejtsd: kinoát), pedig már régóta terveztem, hogy kipróbálom, hiszen olvastam róla, mennyire egészséges. Azt meg kell jegyeznem, nem túl olcsó, persze viszonyítás kérdése... Megéri viszont kipróbálni: az inkák által szentnek tartott gabonának kimagasló a fehérjetartalma, tartalmazza az összes szükséges aminosavat, lúgosító hatású, alacsony a kalóriatartalma, ráadásul a gluténmentes diétán lévők is fogyaszthatják.*
Ennyi bevezetés után következzen a recept. :)

hozzávalók: 1 csésze = 5 dl
1 csésze quinoa
2 csésze növ. tej
2 van. cukor
2 ek méz
csipet só
2 nagy ek karobpor
eper vagy más gyümölcs

elkészítés:
A quinoát egy szűrőbe öntjük és jó alaposan átmossuk. Egy fazékba borítjuk, felöntjük a tejjel, és hozzáadjuk a csipet sót. Addig főzzük, amíg a quinoa föl nem szívja az összes tejet. Mire ez megtörténik, a szemek szépen kinyílnak és megpuhulnak. Ekkor levesszük a tűzről és elfelezzük. Az egyik felét összekeverjük a karobporral és édesítjük 1 ek mézzel és 1 csomag vaníliás cukorral, a másik felét natúran hagyjuk, csak édesítjük. Hagyjuk egy kicsit hűlni, majd langyosan elkezdjük rétegenként egy tálba egyengetni: a karobos és a natúr rétegek váltsák egymást. A tetejére néhány szem gyümölcsöt teszünk - én eperrel tettem különlegessé.

*Forrás: http://www.origo.hu/archivum/20120423-lugosito-kaloriaszegeny-glutenmentes-csodaszer-a-quinoa-jotekony-hatasai.html

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések