Vegán sajttorta eperrel

Nagyon finom édesség, igazán lágy kesutejszínnel, aromás diós tésztával.
Az eredeti receptet is közzéteszem, én egy kicsit átalakítottam a mi ízlésünk szerint.






hozzávalók: 1 csésze=2,5 dl
tészta:
3/4 csésze zabpehely
1/2 csésze dió
5 szem magozott datolya (legalább 1 órát áztatva)
1 ek méz
5 ek növ. tej
csipet só

krém:
1 1/2 csésze kesudió
2 ek méz
4 ek citromlé
12 ek növ. tej

tetejére:
eper

elkészítés:
A zabpelyhet és a diót leőröljük (aprítógépben vagy kávédarálón).
Egy szögletes, hosszúkás sütőformát kibélelünk sütőpapírral és félretesszük.
A datolyát a tejjel összeturmixoljuk (én ezt is aprítógéppel végeztem). Összekeverjük a tészta minden hozzávalóját, így egy elég ragadós masszát kapunk. A bélelt sütőformába nyomkodjuk egy kanál segítségével, és 170°C-on kb 20 perc alatt megsütjük.
Közben a krém minden összetevőjét összeturmixoljuk, amíg egy sima, habos, lágy krémet nem kapunk. (Én nem mertem bele sörélesztőpelyhet tenni, pedig lehet, hogy az valóban sajtosabb ízt adna neki.)
Ha a tészta kész, hagyjuk hűlni, majd egy üvegtálba tesszük és rákanalazzuk a tejszínes krémet. Végül eperdarabokkal szórjuk meg. Hűtőbe tesszük egy éjszakára.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések