Sport szelet (vegán)

Nagyon vágytam valami finom édességre, de nem akartam a sütőt bekapcsolni. Ahogy a receptjeimet lapozgattam, megtaláltam a Sport szeletet. Utoljára karácsonykor készítettem - szaloncukor formájában - és most igazán jó ötletnek tűnt. Nem bántam meg, és idő közben megérkező vendégeink sem... ;)


hozzávalók:
25 dkg darált (háztartási) keksz
12 dkg kókuszvaj/olaj (én most csak kb fele adagot tettem bele, de elégnek bizonyult)
1 dl növ. tej
10 dkg (nád)cukor (ebből is csak kb féladag került a masszába)
3 ek karobpor
5 ml mandula aroma
1 cs. bourbon van.cukor
tetejére 3-4 ek karobpor + kb fél dl víz + kb fél dl olaj

elkészítés:
 A darált kekszet összekeverjük a karobporral és a van. cukorral. A kókuszvajat a tejjel és a cukorral addig melegítjük, míg a cukor elolvad. Ezt a folyadékot és az aromát a kekszhez adjuk és jól összedolgozzuk. Egy kisméretű tepsit kibélelünk sütőpapírral, belenyomkodjuk a masszát, és legalább fél órára hűtőbe tesszük. Elkészítjük a tetejére a mázat: a hozzávalókat összemelegítjük, így egy közepesen sűrű mázat kell kapnunk. A tésztát kivesszük a hűtőből és rákenjük a karobcsokit. Ismét visszatesszük hűlni addig, amíg rádermed a máz. Végül kivesszük a tepsiből és kockákra vágjuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések