Mediterrán paradicsom krémleves (vegán)




Néhány évvel ezelőtt egy barátunk készítette ennek a levesnek az eredetijét, és mivel nagy paradicsom rajongók vagyunk, odavoltunk érte.
Nemrég eszembe jutott, hogy én is elkészíteném, így a saját valtozatom olvasható alább.

Szükséges hozzá:
1 nagy fej hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 db paprika (vagy paprikakrém)
1 közepes cikk zeller
Kb 2 liter paradicsomlé
Friss vagy szárított bazsalikom
Olaj
Liszt - opcionális

A hagymákat felaprítottam, a paprikát és a zellert kockákra vágtam, egy fazékba tettem és kevés olajjal meglocsoltam, majd dinsztelni kezdtem. Amikor kezdtek szép színt kapni és puhulni, felöntöttem paradicsomlével és puhára főztem a zöldségeket. Friss bazsalikomot is csipegettem bele és együtt főztem, de ennek hiányában a szárított fűszer is megteszi. Ezután botmixerrel simára turmixoltam. Ha nem elég sűrű, tehetünk hozzá 1-2 evőkanálnyi lisztet és forraljunk még egyet rajta.

Házi kovászos kenyérrel szinte jól is lakhatunk vele. :) 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések