Napraforgós vegán rizsfasírt


Ezt a fantasztikusan finom fasírtot készítettem néhány nappal ezelőtt, mostanában kedvenc szakácskönyvemből, az Eleki Életmódközpontéból. Amikor nincs ötletem, mit főzzek, biztosan találok benne egyszerű alapanyagokból valami könnyen elkészíthető fogást.

Ezt a fasírtot bulgurral, kukoricával és egy maradékmentő paradicsommártással tálaltam.

A fasírthoz szükséges:

140 gramm napraforgómag

2 gerezd fokhagyma

1 evőkanál ételízesítő

1 csapott evőkanál só

10 dkg zsemlemorzsa

fél evőkanál bazsalikom

2 és fél deci víz

1 hagyma

kb 25-30 dkg rizs, ami megfőve 600 g legyen

2 evőkanál sörélesztőpehely

Először a rizst főzzük meg a szokásos módon, és miközben az készül, foglalkozunk a többivel.

A napraforgómagot egy picit megpirítjuk száraz teflonos serpenyőben (azaz zsiradék nélkül). Ez néhány perc alatt elkészül, vigyázni kell, hogy ne égjen oda. Majd összeturmixoljuk fokhagymával , hagymával, ételízesítővel, vízzel, és kiöntjük egy keverőtálba.

Hozzáadjuk az összes többi hozzávalót és jól összegyúrjuk.

Ezután vagy olajos kézzel fasírtokat formázunk, vagy forró olajban fogjuk kisütni. Én ezúttal, mivel kevés időm volt, az utóbbit választottam. Sütőpapírral kibélelt tepsiben egyébként 180 fokon összesen olyan 35 percig sül, időközben meg kell fordítani.

Tipp: gluténmentesen is elkészíthető (az eredeti recept alapján), ha a morzsa helyett fél csésze zablisztet vagy rizslisztet használunk.

A főtt rizsből valószínűleg marad egy kicsi a szükséges 600 grammon felül, én azt összekevertem és turmixoltam egy kis maradék paradicsomlével, bazsalikommal, sóval, olajjal, és abból készítettem egy paradicsomszószt. Nagyon finom volt, jól illett ehhez a fasírthoz.



 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések