Tejmentes pogácsa

 


Őszintén szólva azért sütöttem ezt a pogácsát, mert a múltkor vettem az Aldiban fermentált zabkrémet, azt a joghurt állagú valamit. (Nagy sajnálatomra a sima joghurtjukat, amiből volt édesített és édesítetlen, az utóbbi időben nem találok sehol.) Igen ám, de ennek édesebb az íze, nem tudtam elhasználni. Sütnöm kellett, így esett a választás a pogácsára. Tönkölybúzát is őroltem hozzá, amitől még finomabb, jobb lett az állaga.

Annuskám receptjét vettem alapul.


15 dkg tofu lereszelve sajtreszelőn 

30 dkg finomliszt 

10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt 

2.5 dkg élesztő 

kevés cukor 

2 tk só 

2 tojás sárgája 

15 dkg margarin 

4 ek növényi tej 

kb 1.5 dl Aldis fermentált zabkrém 


A tetejére a tojások fehérje és szezámmag 


Az élesztőt elkeverjük a cukorral abban a kevéske tejben.

A liszteket az élesztővel, majd a sóval és tofuval összekeverjük, hogy mindenhol egyenletesen legyen elosztva, majd a margarinnal elmorzsoljuk. Végül a tojások sárgáját és a zabkrémet adjuk hozzá, egy könnyen kezelhető tésztát gyúrunk belőle.

1 óráig letakarva pihentetjük. 

A sütőt előmelegítjük 200 fokra, sütőpapírt teszünk egy tepsibe.

A tésztát enyhén lisztezett deszkán kinyújtjuk 1 cm vastagra, félbehajtjuk, kevés liszttel megszórjuk, újra összehajtjuk minden oldala felől, kicsit nyújtunk rajta, majd szaggatjuk. Én egy nagyobb méretű szaggatót választottam.

A maradék tojás fehérjével kentem meg a tetejüket, majd szezámmaggal szórtam.

20-25 perc alatt gyönyörű aranyszínűre sülnek.

Nekem ebből a mennyiségből egy tepsinyi pogácsa lett.














Megjegyzések

Népszerű bejegyzések