Vegán szendvicskrém - élesztőpástétom

 



Már régen készítettem élesztőpástétomot, de most egy gyors kence kellett. Kaptunk finom friss zellert, és annak a gyönyörű nagy zöldjét használtam ebbe is. Sőt, maradt egy kis lenmag a múltkori sütés után, azt is beletettem. A kisfiam azt mondta, hogy ezt egy évig is tudná enni, olyan finom. :D



Hozzávalók:

10 dkg zsemlemorzsa
Olaj
Egy marék lenmag
2-3 fej vöröshagyma
Ez csokor zellerzöld apróra vágva
Majoranna
Ételízesítő
Fokhagymapor
Őrölt pirospaprika
Egy csomag élesztő
4 dl növényi tej


A morzsát serpenyőben barnára pirítjuk le, majd levesszük a tűzről, és annyi olajat teszünk hozzá, amennyit felszív - nem kell sok. Majd kiszedjük egy tálba és félretesszük.
A serpenyőben a felkockázott hagymát kevés olajon sóval dinsztelni kezdjük, és én ekkor adtam hozzá a lenmagot is, hogy kicsit az is piruljon. Amikor a hagyma megpuhult, mehet hozzá minden fűszer és a félretett morzsa is. Belemorzsoljuk az élesztőt, elkeverjük, és felöntjük a tejjel. Összeforraljuk, és ahogy besűrűsödik, el is készült.
Salátával vagy zöldségekkel, ropogós kenyérre kenve a legfinomabb.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések