Túró helyett köles - vegán, gluténmentes köleskrém

 


"Túrórudis" köleskását főztem kesutejszínnel, gyümölccsel ettük, és mindenki kért repetát :D


Egy bögre kölest megfőztem 3x-os mennyiségű vízben (lehet növényi tejben is) kevés sóval, közben kb 1.5-2 dl kesudiót beáztattam forró vízbe, olyan 2 dl-be. Mézet adtam hozzá, simává turmixoltam.

Amikor a köles majdnem teljesen elkészült, 2 evőkanálnyi kukoricadarát tettem hozzá, majd mikor teljesen megfőttek, hozzákevertem a kesutejszint. Együtt is összeturmixoltam egy kicsit botmixerrel, és egy citrom levét hozzáadtam.

Tálaláskor a tetejére is csorgattam egy kevés citromlevet - nem csak az íz, hanem a plusz vitaminok miatt :) Kevés kakaóporral meghintettem (innen a túrórudi) és gyümölccsel tálaltam. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések