Grízgaluska tojás nélkül (vegán)


Sokak számára nem egyszerű puha grízgaluskát készíteni egy jó leveshez. Vegán verzióban talán még kevésbé. Egy nagyon gyors ötletet mutatok, ami nem a szokásos módszer. Izgultam, hogy hogyan sikerül majd, de nagyon finom és puha is lett, viszont nem esett szét.

A lényeg, hogy egy sós gríz készült - mint ahogy a tejbegríz (másnéven tejbedara), csak éppen tej helyett enyhén sós vízbe szórtam a búzadarát, majd sűrűre főztem. Nehéz megmondani, pontosan mennyire sűrűre - a kavarás már nehezebb volt, de mégsem kőkemény volt a massza.

Végül egy tányért enyhén megkentem olajjal, és arra kanalaztam a galuskákat. Az olajra azért volt szükség, hogy ne tapadjanak rá.

Amikor a leves teljesen elkészült, csak akkor tettem bele a galuskát, és azonnal le is vettem a tűzről. Az ízek nagyon jól összeértek, amíg állt a leves, igazán finom lett.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések