Brokkolikrokett

Amikor kicsik voltunk, anyukám készített ilyet időnként, azt hiszem, leginkább apukám örömére. Persze így visszaemlékezve mi is szerettük a húgommal, ezért is próbáltam most hasonlót készíteni. (Illetve bevallom, először boltokban kerestem, de sajnos már nem lehet kapni, így jött az ötlet, hogy elkészítem magam.)
Még lehet rajta "fejlesztgetni", de szerintem már így is egész jó lett... A "régi" ennél jóval fűszeresebb (azt hiszem, borsosabb) volt, de ez a gyomorkímélő változat. :)

hozzávalók:
kb 30 dkg párolt brokkoli
1 közepes krumpli megpárolva/megfőzve
1 gerezd fokhagyma megpárolva
5 dkg liszt
5 dkg zabpehelyliszt
2 ek olívaolaj
1 tk borsikafű
1 csapott ek vegamix
só (kb 1 tk)
zsemlemorzsa a forgatáshoz
(kevés olaj a sütéshez)

elkészítés:
A brokkolit, mint írtam, meg kell párolni gőz fölött (vagy főzhetjük is, de ez a kíméletesebb mód). A krumplival szintén így járunk el.
Majd összetörjük őket villával, és hozzákeverjük a többi összetevőt. Jól kidolgozzuk, hogy egységes állagú legyen, és ne legyenek benne nagy brokkolidarabok. :)
Olajos kézzel adagoljuk és formázzuk a masszát, majd a kapott hurkákat zsemlemorzsába forgatjuk. (Lehet panírozni is, de én most a gyorsabb módszert választottam.)
Majd tepsibe sorakoztatjuk a kroketteket, megcsorgatjuk kevés olajjal, és 170°C-on sütjük kb egy órán át. (Hogy az olaj ne égjen, nem sütöttem magasabb hőfokon, de a sütő felső rácsára tettem a tepsit, hogy hamarabb elkészüljön. Azért így is elég sok idő volt, amíg megsült.)


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések