Sajtos keksz

"Mmmm..." Ez volt az első reakció, amit kaptam, amikor a friss kekszet felkínáltam.

Amikor kislány voltam, az egyik szomszédunk, Zsuzsa néni készített ilyet, sokszor hozott kóstolót belőle, és én nagyon szerettem. Aztán a minap eszembe jutott valahogy, így most megsütöttem - vegánosítva.

[Karácsonyra már most is megsüthetjük, hiszen dobozban akár 2 hónapig is eláll(na, ha hagynánk...)]

hozzávalók:
25 dkg liszt
fél cs. sütőpor
25 dkg tofu (apróra lereszelve)
25 dkg (lágy) kókuszvaj
1 tk só
1 mk. fehérbors
8 dkg zabpehelyliszt
1 dl víz
1 mk. fokhagymapor/1 gerezd fokhagyma
köménymag, szezámmag a tetejére

elkészítés:
A lisztet elkeverem a sütőporral, tofuval, vajjal, zabpehelyliszttel, vízzel, sóval, borssal és fokhagymával, és sima tésztává gyúrom. A hűtőbe teszem néhány órára pihenni.
Majd 4-5 részre osztom, és a tésztaadagokat lisztezett deszkára borítom, nagyon vékonyra kinyújtom. Rászórom a köménymagot/szezámmagot és végigtolom rajta a nyújtófát, hogy a tésztába ragadjanak a szemek. Derelyemetszővel felvágom és tepsibe sorakoztatom őket. 150°C-on kb 15 perc alatt világossárgára sütöm.

Tipp: Hogy egyformák legyenek a kekszek, a derelyemetélőt húzzuk a nyújtófa mellett.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések