Zserbógolyó

Karácsonyi ötletek után kutatva találtam rá a Vegán Karácsony oldalra, ahová több blogger közös munkája eredményeként kerülnek fel az adventi receptek. Ki is szúrtam magamnak a zserbógolyót mint elkészítendő édességet. Ennek az extra gyors sütinek az általam átformált verzióját adom most közre.

hozzávalók:
15 dkg darált keksz
15 dkg darált dió/mandula
2 ek porcukor*
1 cs. van.cukor
7 ek baracklekvár**
karobpor

elkészítés:
Összekeverjük a kekszet és a diót/mandulát, majd hozzáadjuk a cukrot. Evőkanalanként adagoljuk a lekvárt is, amíg megfelelően lágy, de formázható lesz. Végül golyókat formázunk, amiket karobporba forgatunk.

* ebből lehet több, ezzel a mennyiséggel egy nem lesz túlságosan édes
** ennek a mennyisége a lekvártól függ, én a mi házi készítésű közepesen folyékony lekvárunkat használtam

Tipp: Nekem most nem volt se időm, se kedvem csokiba forgatni a golyókat, de azzal bizonyára még finomabb lenne.

Megjegyzések

  1. Köszi a receptet, ez valami csodálatosan finom!! sokkal jobb, mint a zserbó, már csak azért is, mert pikpak kész :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök neki, hogy ennyire tetszett. :)
    Tényleg pikpak kész.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések