Brokkolis lepény

Egy régi (vagy 5 évvel ezelőtti) Nyitott szemmel magazinban jelent meg ez a recept, és azóta még csak egyszer ettem. Azért olyan emlékezetes, mert egy külföldi rokon esküvőjére mentünk, és ezt vittük az útra - a naagy lakoma "előkészítéseként". :) Most sütöttem először saját magam.
Így készül.

hozzávalók:
25g élesztő
25 dkg teljes k. liszt (én zablisztet használtam)
25 dkg sima liszt
2 kk só
fél dl olaj

30-40 dkg brokkoli

3 fej vöröshagyma
2 kk só
fél tk borsikafű
2 tk bazsalikom
3-4 ek liszt
1 l mandulatejföl/én egyszerűen egy tofuból készítettem öntetet

elkészítés:
Az élesztőt felfuttatjuk 3 dl langyos vízben. A liszteket összekeverjük a sóval és az olajjal, majd majd hozzáöntjük az élesztőt, és összegyúrjuk a tésztát. Meleg helyen, letakarva egy óráig kelesztjük.
A brokkolit megmossuk, rózsákra szedjük és gőz felett megpároljuk.
A hagymát megdinszteljük, és elkészítjük az öntetet - én mandulatejföl helyett egy tofut turmixoltam krémesre kb 6 dl vízzel, sóval, a fűszerekkel, a dinsztelt hagymával és a liszttel, majd összeforraltam. Fontos, hogy ki is kell hűteni, mert a forró szósz tönkreteszi a kelt tésztát.

Amikor a tészta megkelt, nyújtsuk ki egy sütőtepsibe, a széleit kicsit hajtsuk vissza, hogy a mártás ne folyjon le róla.
Simítsuk rá a "tejfölt". A brokkolit szeleteljük föl és rendezzük el a tetején egyenletesen.

Tegyük sütőbe, és süssük 150°C-on 35-45 percig.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések