Variációk leveles tésztára: Köménymagos leveles pogácsa, Mustáros-gabonakolbászos táska, Pizzás kifli

Egyik este meg akartam lepni a férjemet, és egy csomag leveles tésztából háromféle finomságot sütöttem. Lássuk, miket. :)
1. Köménymagos pogácsa
2. Mustáros-gabonakolbászos táska
3. Pizzás kifli


hozzávalók:
1 csomag gyorsfagyasztott leveles tészta
1 kisméretű tojás

köménymag


mustár
Vegafarm Gabonakolbász

pizzakrém - házi, vagy készen kapható tubusos, bolti
szezámmag

1.  Köménymagos pogácsa
Ez a leggyorsabb a három közül. A tészta egyharmadát levágtam, lisztezett deszkán kinyújtottam fele vastagságúra, megkentem tojással, felvágtam négyzetekre, majd megszórtam köménymaggal és kevés sóval.
Sütőpapírt tettem egy gáztepsibe, és elkezdtem belepakolni a kis "pogácsákat".


2. Mustáros-gabonakolbászos táska
A maradék tésztát elfeleztem, kinyújtottam olyan vékonyra, amilyen vékonyra csak tudtam.
Késsel felosztottam 5 részre. Mindegyik téglalap egyik felét megkentem mustárral és megszórtam elmorzsolt kolbásszal. A másik felét függőlegesen bevagdostam, 3-4 csíkot kapott, majd ezt a felét ráhajtottam a másik felére és a szélüket jól összenyomtam.
Megkentem tojással, és a tepsibe helyeztem őket.


 


 3. Pizzás kifli

 A maradék tésztát kör formájúra nyújtottam, szintén elég vékonyra. Csillag formában fölvágtam, azaz először függőlegesen, majd vízszintesen, végül az átlók mentén. Így nyolc háromszöget kaptam, amiket megkentem pizzakrémmel, feltekertem, így kifli formájúak lettek. A tetejüket megkentem tojással, majd megszórtam szezámmaggal.
Tepsibe raktam, pont elfért az összes tészta egymás mellett.


Kb 20-25 perc alatt megsütöttem őket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések