Sült töltött paprika (vegán, gluténmentes)

 


Maradt egy pár darab kissé "öregedő" paprikánk, így inkabb megsütöttem őket. Igyekszem minél pontosabban megadni az arányokat.


5-6 darab paprika - ill mérettől függ 

Kb 1 bögre rizs

2x180g tofu (natúr vagy ízesített)

Kb 5 ek sültcsirke fűszersó - ill ki mit szeret

1-2 hagyma

Olaj

Só 

Tetejére sajt - opcionális 


A bögre rizst enyhén sós, 2.5-szeres vízben megfőzzük.

A hagymát megdinszteljük, majd a tofut összemorzsolva a hagymával kis ideig együtt pirítjuk.

Fűszerezzük, majd összekeverjük a rizzsel.

A paprikákat elfelezzük hosszában, a csumájukat kiszedjuk. Megtöltjük a rizses töltelékkel, esetleg megszórjuk a tetejuket sajttal, kis olajjal meglocsoljuk, és 180 fokon addig sütjük , amíg a paprika megpuhul. Ha nagyon pirul a tetejük, fedjük le alufóliával.



A végén egy kis adagot már nem töltöttem be (nem fért több paprika a tepsibe), abból a töltelékből kis fasirtokat gömbölyítettem, és serpenyőben icipici olajon kisütöttem - bő olajban biztosan szétestek volna, hiszen nincs benne tojás.

Én krumplipüré mellé tálaltam. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések