Csokoládétorta

Ezt a tortát kedves kollégáimnak sütöttem a munkahelyemen eddig eltöltött évek emlékére. Na nem azért, mert elmegyek, hanem mert évfordulóm volt. :)
A piskótát Edit receptje alapján sütöttem. Ez a torta most igazán jól sikerült, csak egy igazi jó fotó nem készült róla. Sebaj, azért az talán látszik, hogy megéri a fáradozást. :)

Orsi áfonyás piskótája szerepel a csokitortám mellett
Aznap dőzsöltünk :)
piskóta:
4 tojás
25 dkg liszt
20 dkg cukor
1 sütőpor
25 dkg margarin

baracklekvár

1 tábla (Milka) csokoládé
kevés olaj

a díszítéshez szeletelt mandula, cukorgyöngyök vagy dió...

elkészítés:
A margarint tűzhelyen felolvasztjuk és egy robotgép segítségével hozzákeverjük a cukrot. Ha ez kész, a lisztet összekeverjük a sütőporral. A margarint levesszük a tűzről, és apránként adagoljuk hozzá a lisztet és a tojást, a robotgéppel alaposan keverjük, míg minden hozzávaló elfogy. Amikor már mindent beletettünk, még kb 2 percig keverjük, hogy teljesen simam lágy legyen. Zománcozott vagy sütőpapírral bélelt közepes méretű tepsibe öntjük, és 180°C-on kb 30-40 perc alatt (illetve tűpróbáig) sütjük.
Hagyjuk kihűlni.
A csokoládét gőz fölött megolvasztjuk. (Én egy alsó tálba tettem vizet, arra egy tésztaszűrő tálat, és abba tettem egy kompótostálat, amibe a csokoládét felkockáztam, és egy csepp olajat öntöttem rá. Lehet simán egy alsó fazekat megtölteni vízzel, rá egy kisebb méretű fazékba tenni az összetört csokoládét.) Ha megolvadt, és a piskóta is kihűlt, összerakjuk a süteményt.
A piskótát vízszintesen háromfelé vágjuk, azaz három lapot kapunk. Az alsó lapot megkenjük lekvárral, rátesszük a középső lapot, az is kap egy lekvárréteget, a tetejére tesszük a harmadik lapot, amit olvasztott csokival kenünk meg, majd a torta oldalát is bevonjuk.
A tetejére mandulaszeleteket vagy cukorgyöngyöt szórhatunk, vagy diódarabok is díszíthetik...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések