Gyors nyári ebéd 2: hummusz shakshukával és paradicsomsalátával


Igazából tegnap shakshuka volt az ebéd, de maradt egy kisebb adag. Az hármunknak nem elég, és egyébként is hummuszt terveztem, így együtt alkották a mai menüt egy kis saláta kíséretében. A "nagyfiam " (3 éves) csak ennyit mondott ebéd közben: "Anya, ez olyan finom, hogy nem is hiszem el!" <3

Lássuk, hogyan készült.

Shakshuka
Hagymát dinszteltem, majd amikor üveges volt, rádobtam majd' 1 kg , de legalábbis jó nagy mennyiség paradicsomot.
Az igazság az, hogy a fagyasztobol vettem elo, mert mindig teszünk el nyaron felkockázva, bezacskozva. Ha máshoz nem, ehhez az etelhez nagyon szeretjük elhasználni. Igazi finom ebedet kapunk akar télen is. ;)
Szóval rádobtam a  paradicsomot főni, közben szedtem egy csokor friss bazsalikomot. Amikor a paradicsom is puhulni kezdett, hozzadtam a megmosott leveleket, sóztam, és 3 tojásnak keszitettem kis "feszket", hogy meg tudjanak főni. A tojást beleütöttem, és hagytam elkészülni.
Az már csak néhány perc.
A tetejére finom friss petrezselyem is mehet.
Ez az egyik kedvencünk.

Hummusz
2 kisebb konzerv csicseriborsót beleöntöttem a turmixkehelybe, de figyelem! Csak az egyiknek kell a leve is! Ha nem akarjuk, hogy túl híg légyen, akkor a másikat ne öntsük bele. Ha viszont egyáltalán nem teszünk bele ebből a léből, akkor túl sűrű lesz és a gép nem viszi. Vízzel hígítva nem finom...
Tehát a 2 konzerv csicseri mellé tettem 1 gerezd fokhagymát (lehet 2 is aki szereti erosebben), fel dl olivaolajat, sot, romai köményt, fel citrom levet, és 2 nagy ek őrölt szezammagot.
Ezt mind krémesre turmixoltam.
Kenyérre is finom egyébként pastetomkent. :)

Saláta
Mindenki abból készítse, ami van otthon, de a hummusz mellé mar-mar kötelező elem, hiszen saláta nélkül könnyen tulesszuk magunkat, és annyi csicseri már nehéz lehet a gyomornak...
Én szedtem a kertben fejessalatat, osszetepkedtem, adtam mellé házi paradicsomot felkockázva, és megszórtam a kedvenc Aldi-s citromfüves zoldfuszer keverékemmel. Igaz, hogy hivatalosan grillfuszer, és édesburgonya sütésekor szoktam használni, a saláta is fantasztikusan finom vele. Próbáljátok ki. ;)




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések