Rebarbarás krémdesszert



Maradék mentés történt. :) Volt itthon 3 maradék rebarbaraszár a hűtőben, és azon tanakodtam, mi készüljön belőle. Alapvetően kompót szokott. De most mást szerettem volna. Lekvár kilőve, szörp lassan fogyna el, a gyümis piskóták szintén. 
Volt még a dobozban tejszín, ami féltem, hogy tönkremegy...
És nemrég vettem akciósan babapiskótát.
Így lassan ennek a desszertnek az ötlete formálódott.
A fura az, hogy miközben ettük, "hú, ez valamire emlékeztet" érzésünk volt. Édes és savanykás... De hogy mire?
A krémtúróra! :D

Miből készült?

8 dkg babapiskóta

3 rebarbaraszár
4 ek nádcukor
1 dl víz 

3-4 ek darált dió 

40 dkg habtejszin - pl növényi Schlagfix (édesített fajta)

Díszítésként tortadara


Egy 30x18 cm-es szögletes jénai tálban leraktam a babapiskótát.
A rebarbarát megmostam, majd alaposan megpucoltam a szálas külső héjtól. Ujjnyi karikákra szeleteltem. A cukorral és vízzel addig főztem, hogy jó puha, krémes legyen.
Ezt simítottam el a babapiskóta tetején. Megszórtam dióval.
A tejszínt felvertem habverővel, de nem tettem bele plusz cukrot (hiszen édesített volt), sem habfixálót. Ezt az egész tetejére simítottam.
Végül megszórtam tortadarával és hűtőbe tettem.
Sajnos nem bírtuk kivárni, hogy összeérjenek az ízek és a piskóta megpuhuljon, holnap biztos még jobb lesz. ;)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések