Nyári tökleves

A recept kedves anyósomtól származik. Ahogy kóstoltam, rögtön beleszerettem. Nagyon hamar elkészül és nagyon finom. (Én reggeli előtt szoktam felkészíteni, és mire végzünk, a leves is megvan.)



hozzávalók:
1 főzőtök lereszelve
8 ek (növényi) tejpor
1 liter víz
suhintás (olaj + pirospaprika összekeverve)

elkészítés:
Első kérdés: mi a suhintás? :) Erről is a férjem családjától hallottam. A nagymamája sok levest készít így. Egy kanálban vagy kistányérban a levesbe szánt olajat (itt kb 1-1,5 evőkanálnyit) és őrölt pirospaprikát összekeverjük, és úgy csorgatjuk a levesbe. Érdekes, mert más lesz tőle a leves, mintha csak külön tennénk bele a paprikát és az olajat...
Tehát a leves készítése: A tököt felöntjük sós vízzel, és forrásig főzzük. (Mire a víz felforr, a tök is megpuhul.) Lejjebb vesszük a gázt, belekanalazzuk a tejport, majd hozzáöntjük a suhintást. Picit összerottyantjuk, és kész is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések