Magos zabpehelyfasírt

Azért tetszik nekem ez a fasírt, mert duplán egészséges a szezámmag és a lenmag miatt.

hozzávalók:
15 dkg zabpehely
4 gerezd fokhagyma
2 hagyma
1 kisebb krumpli
15 g szezámmag
15 g lenmag
őrölt pirospaprika
köménymag
kevés borsikafű
olaj

elkészítés:
A hagymát és a krumplit megpucoljuk, fölaprítjuk, majd kevés vízen és olajon megpároljuk. A szezámmagot és lenmagot megőröljük, és összekeverjük a többi hozzávalóval. Ha a hagyma és a krumpli elkészült, hozzáadjuk a masszához, és az egészet összedolgozzuk. (A krumplit villával egy kicsit összetörhetjük.)
Gombócokat formálunk, amiket szétlapogatunk, és egy tepsibe sorakoztatjuk őket. Kevés olajjal meglocsoljuk, és 175°c-on készre sütjük. (Sütés közben megforgatjuk.)


Miért jó?
Lenmag
Megakadályozza a koleszterin lerakódását az erekben
Mivel gyógyítja a májat, elmulasztja a bőrbetegségeket, pl. ekcémát
Őrölt formában pakolást készítve enyhíti az izomfájdalmat és gyulladáscsökkentő
Javítja a szívműködést
Megelőzi és megszünteti a székrekedést


Forrás: http://www.harmonet.hu/szepseg-wellness/3433-a-lenmag-gyogyhatasai.html

Megjegyzések

  1. Valamelyik nap kiprobaltam es finom volt, jolesett mindkettonknek...vagy mindharmunknak. :) Csak vegulis foto nem keszult rola.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszett. :)

    VálaszTörlés
  3. Zabpehelyt meg kell előbb főzni?

    VálaszTörlés
  4. Én nem főztem meg, csak hozzákevertem a masszához. De úgy is jó lehet, ki kell próbálni. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések