Anzac keksz (eredeti verzió)


Az ANZAC egy mozaikszó: Australian and New Zealand Army Corps (azaz ausztrál és új-zélandi hadtestek). Egy Ausztráliában élő magyar hölgy azt írja, hogy az ANZAC-napot április 25-én tartják, ekkor emlékeznek "azokra az ausztrál és új-zélandi csapatokra, akik 1915. április 25-én megérkeztek Gallipoliba, Törökországba, ahol egy reménytelen csatában halomra ölték őket. Hogy mit kerestek ausztrálok és új-zélandiak az I. világháborúban? Az angolokat segítették, akiknek nem állt érdekükben, hogy a saját embereiket küldjék egy reménytelen küzdelembe".

Magáról a sütiről azt olvastam, hogy a háborúba induló katonáknak ezt csomagolták az asszonyok, mert nem egy romlékony édesség. Ki tudja, mi igaz ebből, mindenesetre a keksz finom - engem a kókuszcsókra emlékeztet. :)

hozzávalók:

13 dkg liszt
25 dkg porcukor(ha szükségesnek érezzük)
8 dkg kókuszreszelék
15 dkg kókuszvaj
2 ek méz
2 ek forró víz
1 kk szódabikarbóna

A zabpelyhet a liszttel (,porcukorral) és a kókuszreszelékkel elkeverjük.
A vajat a mézzel kis lábasban felolvasztjuk.
A szódabikarbónát a forró vízben feloldjuk, majd összekeverjük a mézes vajjal, és a lisztkeverékbe öntjük. Alaposan összegyúrjuk.
Kiskanál segítségével egy kikent tepsire a tésztából (egymástól távol) kis halmokat rakunk. 150 fokos sütőben, teflonos tepsiben 15-20 perc alatt aranysárgára sütjük. Rácsra rakva kihűtjük.
Nekem kb 40 db lett belőle.






ez alapján sütöttem: http://www.anna.hu/gasztronomia/anzac-2886.html


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések