Sóskaszósz knédlivel

Nagyon hiányzott már nekem egy jó kis zöld főzelék. :) Ezért készítettem sóskaszószt. Bundás kenyér helyett knédlivel. Bár egy kis krumpli is passzolna hozzá...

hozzávalók:
egy zacskó (450g) mirelit sóskapüré
5-6 ek olaj
2 ek liszt
2-3 dl növ. tej
(2 ek cukor)

25 dkg liszt
1/2 dl olaj
1,5 dl víz
1 dkg élesztő
1 kk só
pici cukor
olaj (a gombócok formálásához)


elkészítés:
Az olajat összekeverjük a liszttel, majd bekapcsoljuk a tűzhelyet és addig melegítjük, amíg el nem kezd habzani a keverék. Hozzáadunk 1 dl tejet, sózzuk, és összekeverjük. Majd jöhet hozzá a sóska, és ismét keverjük.
És ekkor én két adagba különválasztottam, mert a férjem édesen nem bírja megenni, én meg sósan. :) Tehát tovább melegítjük őket, majd mindkét adaghoz fél-1 dl tejet adunk (attól függően, mennyire akarjuk sűrűre), és ismét összeforraljuk. Az édesített változathoz nemcsak a tejet, hanem a cukrot is hozzáadjuk forralás előtt.
A knédli elkészítése a következő: minden hozzávalót összekeverünk, majd a kapott tésztát meleg helyen kelesztjük. Amikor megkelt, több részre szedjük, és olajos kézzel gombócokat vagy rudakat formálunk a tésztából. Forrásban lévő víz felett kiterített konyharuhára fektetjük őket. Lefedjük egy másik edénnyel, és csak 25 perc múlva emeljük fel azt az edényt, amivel lefedtük. Ha a tűpróba alapján átfőttek a knédlik, rácsra szedve hagyjuk őket megszáradni. 1 cm-es szeletekre vágjuk a zsemléinket, és a sóskaszósz mellett tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések