Őszi napok


Nem tudom, ki hogy van vele, de én úgy érzem, mostanában túl sok beteg ember volt a közelemben. Kezd fájni a torkom, folyni az orrom... Pedig igyekeztem erősíteni az immunrendszerem: időnként bevettem 20-30 csepp echinacea cseppet, illetve C-vitamint tabletta formában is. Zöldséget, gyümölcsöt egyébként is eszem, így a C-vitamin biztosan tud hasznosulni. De úgy tűnik, talán mégsem volt elég... 

Azoknak, akik hasonló cipőben járnak, azt tudom javasolni, amivel én is próbálkozom: gyümölcssaláta vagy gyümölcsturmix, illetve zöldségek minél nagyobb mennyiségben - de NYERSEN, mert a főzés során a vitaminok elpusztulnak. Tehát ha azt mondjuk, hogy "ettem már ma zöldséglevest", az nem ér. :)



Illetve ehhez kapcsolódóan - télen is elég könnyű összeszedni a betegségeket, így olyankor is jól jön a sok nyers zöldség és gyümölcs. Viszont olyankor kevés van belőlük. Mi már nyáron is eltettünk némi cseresznyét, őszibarackot, szilvát, egy kevés epret... De nem befőttként!
Hogy a vitamintartalmukat is megőrizzék, elég egyszerűen összevagdalni a gyümölcsöket, zöldségeket, és zacskóban a fagyasztóba rakni. A fagyasztóból kivéve turmixként gusztusosan tálalhatjuk őket.
Mostanában pedig jól leárazva találtunk banánt, azt is tettünk el - egyszerűen megszabadítva a héjától, bezacskózva kettesével (télen mindig extra drága a tapasztalataink szerint), illetve körtét is - hiszen olyankor kell beszerezni, amikor szezonja van, és még finom.
Valószínűleg sokan szoktak így felkészülni a téli hónapokra, de talán vannak, akiknek jó, hogy eszébe juttattam ezt a módszert. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések