Gombás tészta

Ez most nem saját recept, én csak a vegánosítást végeztem rajta. :) Viszont muszáj megosztanom, mert szerintem nagyon finom!
Köszönet érte kedves anyósomnak! :)


hozzávalók:
kb fél kg gomba
3 fej vöröshagyma
őrölt pirospaprika
fél kg durum szarvacska tészta
olaj
1-2 ek majoranna
1,6 l víz

tejföl helyett:
1. napraforgós öntet
10 dkg hántolt napraforgó
3 nagy ek növényi tejpor
3 ek citromlé
1 ek liszt
3 dl víz
(az ízesítést most úgyis a tészta kapja)

2. tofus öntet
30 dkg tofu
3 dl víz
3 ek citromlé
(az ízesítést most úgyis a tészta kapja)

1. Először is készítünk egy gombapörköltet:  a hagymát olajon és vízen megpároljuk, majd hozzáadjuk a megtisztított gombát. Sózzuk, paprikázzuk, felöntjük kevés forró vízzel, és hagyjuk 15-20 percig puhulni a gombát. (A felhasznált vízmennyiség leszámolandó az 1,6 literből.)
2. Hozzáadjuk a száraztésztát, és felöntjük a maradék forró vízzel. Nincs más dolgunk, minthogy megvárjuk, amíg a tészta és a gomba teljesen megpuhul.
3. Majd elkészítjük a "tejfölt" (én már mindkét változattal készítettem, nekem jobban ízlett napraforgós öntettel).
Ha a tofus öntetet választjuk, akkor csak össze kell turmixolnunk a tofut a vízzel és a citromlével, és önthetjük is a gombára.
Ha napraforgóból készítjük, a magokat le kell darálnunk pl. kávédarálóval, majd összeturmixolni a vízzel, tejporral, liszttel, citromlével, és ráönthetjük a gombára.
4. Beletesszük a majorannát, összekeverjük, majd ellenőrizzük, hogy elég sós-e, megfelelő-e az ízesítés. Összeforraljuk.

Salátával vagy savanyúsággal fogyasszuk!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések